#transformation

Onderneming actief in de tuinartikelen

Vraagstuk:

De Onderneming betrof een typische groeionderneming, waarbij met ondersteuning van een private equity partij via buy-and-build, de omzet was gegroeid tot ruim €85m. De onderneming is actief in producten voor het tuin- en buitenleven, met o.a. tuinproducten, decoraties en accessoires en is onderscheidend in haar assortiment/collectie en het one-stop-shop principe. Verkoop vind plaats via verschillende kanalen (o.a. via retailers, DIY ketens en cadeauwinkels) in meer dan 75 landen. In het verleden was de Onderneming sterk gericht op groei en was er te weinig oog voor rendement. Inmiddels was de goed renderende afzet aan de traditionele klantenbasis afgenomen ten gunste van omzet aan grotere afnemers in o.a. de DIY-markt en meer private label omzet met lagere marges. De onderneming diende haar rendement te verbeteren, o.a. door strategisch ingrijpende keuzes te maken in haar producten portfolio en daarna de organisatie hierop in te richten.

Oplossing:

Beaufort heeft op basis van een diepgaande financiële ‘feeder’ en ‘bleeder’ analyse de Onderneming geholpen met het maken van haar strategische keuzes en de benodigde stappen tot rendementsverbetering.

Neem voor een vrijblijvend gesprek contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen

"IBR en opstellen van financiële dwarsdoorsnedes om strategische keuzes te maken"