Utrecht, juli 2023
Beaufort Transformations and transactions heeft een compleet nieuwe uitstraling, inclusief nieuwe pay off: Perfection made Personal. Maar wat betekent dat eigenlijk in de praktijk? Daarom vertellen de consultants van Beaufort hoe zij het ‘Personal’ maken. Deze week: Suzanne Schilder.
“Ik vind het heel leuk om de mensen achter een bedrijf te leren kennen en te ontdekken wat hen drijft.” – Suzanne Schilder, partner.
Perfection made Personal, wat houdt dat volgens jou in?
Suzanne: “Onze klanten worden regelmatig geconfronteerd met complexe uitdagingen, waarbij een eenvoudige kostenbesparing niet voldoende is. Om een succesvolle herstructurering te realiseren, moeten we op zoek gaan naar de onderliggende problemen. Dit vergt grondig onderzoek binnen de organisatie. Waar wordt de winst gerealiseerd en waar niet? Welke markten staan onder druk en waar liggen de kansen? Wat zijn de kernproducten en belangrijkste klanten en waar wordt verlies op geleden? Met een diepgaande analyse creëren we inzicht en overzicht.
Maar inhoud alleen is niet genoeg. Voor een optimaal resultaat is het minstens net zo belangrijk om te weten wat er in een organisatie leeft en om betrokkenen mee te nemen. Het is belangrijk dat mensen zich gehoord voelen en dat alle ideeën, kennis en ervaring die vaak verborgen zit in de onderneming naar boven komen. Dit zorgt voor draagvlak dat hard nodig is, want uiteindelijk valt of staat het succes van een plan met de mensen die het moeten uitvoeren.
Om dit te achterhalen, voeren we gesprekken met heel veel mensen binnen de organisatie. Elk gesprek of het nu met de top van het bedrijf is of bij het koffieapparaat, biedt een inkijkje in het bedrijf. Door al deze ‘foto’s‘ samen te voegen, ontstaat een compleet beeld, een film waarin het werkelijke probleem naar voren komt.”
En Suzanne: hoe maak jij het Personal?
“Ik vind het heel leuk om de mensen achter een bedrijf te leren kennen en te ontdekken wat hen drijft. Door oprechte interesse in de persoonlijkheid en motivatie van personen, krijg je mensen in beweging en komen soms onverwachte oplossingen tot stand. Het geeft heel veel voldoening om een wezenlijke bijdrage te leveren om gevoelige en complexe situaties weer onder controle te krijgen.
Ten slotte ben ik zelf behoorlijk perfectionistisch aangelegd en ga ik heel ver om de beste oplossing voor mijn klant te bereiken. De beste oplossing is echter niet noodzakelijkerwijs altijd perfect. Daarom ben ik een groot fan van Leonard Cohen’s tekst: ‘There is a crack in everything, that’s how the light gets in‘.”